woensdag 17 juli 2013

Trabadelo

Pereje
Weinig nieuws te melden vandaag. Ik dacht in Pereje te overnachten, een piepklein dorpje. Maar omdat de Wifi daar dood was en op het communicatiecentrum in Wiekevorst ook stilte heerste, ben ik om 19u maar weer vertrokken naar Trabadelo.

Enig vermeldenswaardig plaatsje vandaag was Villafranca del Bierzo, waar de Orde van Cluny in 1120 een prioraat vestigde en waar ook weer een gigantische burcht over de pas door het dal waakt.

Villa Franca
Iedereen maakt zich op voor de op één na zwaarste klim morgen naar O Cebreiro. Dat zal een hoop mooie plaatjes opleveren, naast de gebruikelijke hartkloppingen. Die zes kilometer die ik er net nog bij gedaan heb om aan de communicatiestilte te ontsnappen zijn dus eigenlijk een dom idee geweest.



1 opmerking:

  1. Feike, net bijna een week achterstand ingehaald. Wow, jongen toch, wat een ongelofelijk avontuur maak je toch wel mee he!
    Ik volg je "tussen de regels" verslag met evenveel spanning als de getypte woorden.
    Mag ik je als kinesiste misschien toch de raad geven om je been een dagje of 2 rust te geven. Niet dat je zal luisteren, maar ik kan het niet laten.
    Wat alleszins ook kan helpen is simpele "healing touch": leg je handen lichtjes op je scheenbeen en houdt ze daar tot je eerst warmte voelt en vervolgens een soort golvende pulsering (energie door je spierweefsels). Een gebedje kan ook geen kwaad tegelijkertijd :)
    Kus van je schone zus.

    BeantwoordenVerwijderen